Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Hej igen...

Av hastkul - 30 september 2012 19:02

nu fortsätter jag:)

Mitt andra jag som vi hade är en hund med namn Sundeal´s Rabadash men som ni ksk förstår kallar vi inte honom det utan det är Nisse ;PHan var 1,2 år då vi hämta han i Värmland ca 74 mil härifrån och han hade som längst åkt 4 mil då!Roligt va=? Satt han spydde ganska mkt på hemvägen förresten så åkte vi först till stockholm på ditvägen för pappa jobba där så då for vi till hans jobb å sen på hotell o dagen efter for vi på grönan o skansen sen stack vi mot värmland.Nu e Nisse 5 år och rasen är Petit Brabancon!

Bilder:

     

Älskar sista bilden<3


Sen kom privata hästar in i mitt liv och jag red på stallet sen innan men där började d spåra ur totalt så ´jag red på en ponnytravare som måste blivit lite förvirrad för då jag red brukade jag galoppera och hoppa med henne:)Hennes ägare veronica gav mig lektioner och nu står Förgätmigej som hon heter och kallas Lillan utanföre Östersund tro jag.

Bild på jag o lillan :

   

Jag vet at det typ inte syns på dom men det ksk bllir bätter i litet format ska prova

    D vart lite bättre:)

  den andra ponnyn e lillan o den första e Prima Donna.

Jag red fler hästar än lillan i det stallet men de var inte mkt.


Sen komme lucas o strimma:)

Lucas e nordsvensk men ,han e 8 eller 9 men strimma vet jag inget om typ .

HAr ingen bild på strimma men på lucas ar jag:

   

Jeppjepp


Sen blev det litenn ponny då strimma for typ alltså 09

Det kom en liten och då menar jag liten b-ponny:)

Min underbaraste Yatzy:/

Hon var 16 hon lävulst sur.Man fick akta sig for tänder och bakben hela tiden.

         

   

Måste säga att jag älskar Yatzy så jävla mkt.Men som med alla små ponnier växer man för mkt ,det blir för småa och har man dem på foder åker tillbaka till sin rätta ägare.Jag o Yatzy har lärt varandra mkt och tillsammans har vi bara haft för roligt men en torsdag då jag visste att vi snart hade träffats för sista gången på väldigt länge iallafall för jag visste att om hon inte skulle stå för långt bort skulle jag ksk kunna åka och träffa henne ngn gång.Jag var på skolan och det var lunchrast var väl ledsen över att snart lämna en bit av mitt hjärta och min ögonsten då mamma kom.Yatzys ägare var på väg,mamma hade pratat med fröken så vi stack,jag for hem och bytte om ,sedan for jag till yatzy och borstade henne en sak jag är sjukt ledsen över är att jag inte klippte av en bit av hennes svans som minne;(Menmen jag pysslade om henne och borstade henne då stalldörren öppnades och hennes ägare kom in.Då brast det och jag började gråta.

Då de åkt fick vi senare ett meddelande av ägaren över att hon tyckte det var hemskt att skilja oss  åt.

men det gick bra och jag har börjat rida lucas:)


MEn i juli ca 1,5 vecka efter att snorkan dött visste vi att vi skulle få vår hundvalp.Han blev en solstråle i vår sorg efter snorkan:)

Detta är Vicks men kallas Affe, han är nu ca 1,4år och är oxå petit brabancon:)

       

De är två helt olika hundar men endå samma ras xD

Han hoppar som en gud och det högsta han hoppat är 83 cm:)

Ja det var alla men vi söker en ny häst/ponny just nu:)

Men ska lägga in en bild på varje djur som jag skrivit oom:)

           

Japp d var d nu ska jag blogga på andra bloggen:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hastkul - 6 november 2012 16:23

Har ridit min fina Lycke

Av hastkul - 28 oktober 2012 00:07

Tänkte bara skriva lite kort nu innan man ska sova. För ca två veckor sen hämtade mamma en liten tjej. Hon e en travnordis på sex år och ej inriden. Vi har pysslat och longerat och nu har även Jennifer provat sitta på henne. Gick super för hon bryd...

Hej

Av hastkul - 30 september 2012 16:57


Hej detta är den blogg jag kommer skriva om djuren på! Jag har en till men om det är ngn som bara är intresserad av mitt djurliv så får väl de titta in här. För att komma till den andra bloggen så trycker du HÄÄR  ! Tänkte berääta om mina nuvar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards